Hjem / Kundeservice / Vanlige spørsmål
Hvis du trenger råd før kjøpet, kan du kontakte vår kundeservice på telefonnummer 08-280740 mellom 09-18 på hverdager eller send en e-post til: 23 88 75 00 kundeservice@zoo.no.
Om du finner noe som er feil på hjemmesiden vår så er vi takknemlige om du kontakter oss på kundeservice@zoo.no, merk e-posten med ”feil på hjemmesiden” så skal vi forsøke å ordne problemet så fort som mulig.
Hvis du er interessert i et sponsorsamarbeide, kan du kontakte oss på kundservice@zoo.se og merke e-posten med sponsorforespørsel.
Hvis du har en rabatt- / kampanjekode, kan du legge den til på slutten av bestillingen i kassen. Det er et spesifisert felt for kampanjekoden.
I dag har vi ikke et bonussystem, men vi jobber med å utvikle et. Hold utkikk!
Ved å registrere deg som kunde vil du automatisk motta ZOO.no sitt nyhetsbrev med siste nytt og fantastiske kampanjer.
I nyhetsbrevet er det en lenke nederst der du kan velge å melde deg av. Du kan også kontakte vår kundeservice på kundeservice@zoo.no og gi oss beskjed om hvilke e-postadresser du vil avslutte abonnementet på.
ZOO.no har full smaksgaranti på hundefôr og kattefôr. Hvis du ikke er fornøyd med fôret, returner posen i originalemballasje med minst 80% av innholdet til oss innen 30 dager etter mottak.
For å dra nytte av smaksgarantien må du kontakte kundeservice på kundservice@zoo.no
Du står selv for returfrakten. Vi aksepterer ikke smaksgarantier via postoppkrav.
Når du sender tilbake fôret, er det viktig at du legger ved kontaktinformasjonen din og beskriver at du ønsker å benytte deg av smaksgarantien. Send også gjerne med følgeseddelen som fulgte med forsendelsen din – for raskere håndtering.
Garantien er forskjellig avhengig av hvilket produkt du har kjøpt. For mer informasjon, se detaljert beskrivelse under hvert produkt. I henhold til forbrukerkjøpsloven har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Garantien dekker da kun fabrikasjonsfeil som har oppstått under produksjonen av produktet.
Du har 2 års reklamasjonsrett. Garantien dekker kun fabrikasjonsfeil, altså feil som har oppstått under produksjonen av produktet. Du som kunde bør kontakte vår kundeservice dersom du har mottatt en defekt vare så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. En reklamasjon som gjøres innen to måneder regnes for å være innen «rimelig tid». Ta kontakt med vår kundeservice på e-post: kundeservice@zoo.no.
Husk å ha ditt ordrenummer og navn lett tilgjengelig når du kontakter vår kundeservice, og beskriv feilen på produktet så detaljert som mulig. Deretter sender vi deg en returseddel. Vi dekker fraktkostnadene. Etter at vi har mottatt reklamasjonen, vil vi kontakte deg.
Produksjonsfeil må konstateres av ZOO.no eller vår underleverandør av produktet, hvorpå du får en gratis reparasjon, et nytt produkt eller pengene tilbake. Reklamasjonen gjelder ikke når vi ikke kan finne noen feil ved produktet, eller når kunden selv har forårsaket skaden som normal slitasje og håndteringsfeil.
Hvis du velger å sende pakken din tilbake til et utleveringssted, kan ikke ZOO.no hente den.
Hvis du har mottatt en feil vare, kontakt vår kundeservice på kundeservice@zoo.no
ZOO.no følger Forbrukerkjøpsloven som gir deg rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine. Du har derfor opp til 14 dager på deg å sende returen tilbake til oss.
Kontakt oss så sender vi deg en returfraktseddel via e-post som du skriver ut og fester på pakken. Returen koster fra 69 NOK og leveres inn til nærmeste utleveringssted. Skriv en kommentar med årsaken til returen. For en returfraktseddel, vennligst ring eller send oss en e-post.
Som kunde er du ansvarlig for returfrakten, og vi aksepterer ikke retur via postoppkrav.
Hvis du velger å sende pakken din tilbake til et utleveringssted, kan ikke ZOO.no hente den.
Alle varer som sendes tilbake til oss må være i original tilstand og beholde alle etiketter og original forpakning. På beløpet som skal tilbakebetales, har ZOO.no rett til å trekke et beløp lik produktets verdiminsking i den grad at en slik verdiminsking skyldes at du som kunde har håndtert produktet i større grad enn det som er nødvendig for å avgjøre egenskapene eller funksjonen.
Fra vi mottar returen din, vil refusjonen normalt skje innen noen få arbeidsdager.
For å legge inn en bestilling, gå inn på hjemmesiden vår og klikk «kjøp» på utvalgte produkter. Disse vil havne i «handlekurven». For å fullføre kjøpet, går du videre til «kassen». Her vil de valgte produktene være synlige. Deretter velger du ønsket betalings- og leveringsalternativ.
Hvis du har problemer med å legge inn bestillingen din, kan du kontakte vår kundeservice på kundeservice@zoo.no, så hjelper vi deg. Vi kan dessverre ikke legge inn bestillingen for deg, men vi kan selvfølgelig veilede deg gjennom kjøpet.
Ta kontakt med vår kundeservice på e-post kundeservice@zoo.no, telefon: 23 88 75 00 dersom du ønsker å kansellere bestillingen din.
Ta kontakt med vår kundeservice på kundeservice@zoo.no, så hjelper vi deg.
ZOO.no levererer kun til norske adresser. ZOO.se levererer til Sverige og ZOO.fi levererer til Finland.
For å se hvilke leveringsmuligheter som er tilgjengelig for deg, fyll inn informasjonen din i kassen. Deretter vil alternativene som er tilgjengelig for deg vises automatisk.
Dersom du har mottatt en ufullstendig ordre, send oss en e-post til kundeservice@zoo.no
I forbindelse med kjøpet ditt vil du motta en ordrebekreftelse sendt til e-postadressen din.
Når varene dine kommer, avhenger av hvilket leveringsalternativ du har valgt. For mer informasjon om de forskjellige alternativene, se zoo.no/leveranse.
Forutsatt at alle varene du har bestilt er på lageret, sender vi bestillingen din innen 1–3 arbeidsdager. Skulle noen av produktene ikke være på lageret, vil vi sende pakken din så snart varen er tilbake på lager.
Ved uforutsette forsinkelser som kan oppstå, kan leveringstidene bli forlenget.
Dette kan skje dersom det skulle oppstå en forsinkelse av leveransen din eller et problem som gjør det umulig for oss å gjennomføre bestillingen, f.eks. at vår leverandørs forpliktelse overfor oss ikke kan oppfylles. Da vil ZOO.no sin kundeservice varsle deg om dette via e-post. Dersom du ikke er fornøyd med den nye leveringsdatoen, har du som kunde alltid rett til å angre på kjøpet ved leveringsforsinkelser gjennom å kontakte oss via e-post: kundeservice@zoo.no.
Skulle det oppstå betydelige forsinkelser for enkelte varer i bestillingen, kan vi dele opp bestillingen din. Du betaler ingen ytterligere fraktavgift.
Når bestillingen din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en leveringsbekreftelse til e-postadressen din. Leveringsbekreftelsen inneholder en sporingslenke som du kan klikke på for å spore forsendelsen din.
Postombudet/utleveringsstedet har pakken din i 14 dager.
Når det gjelder pakker som ikke hentes hos postkontoret eller utleveringsstedet, forbeholder vi oss retten til å belaste deg kostnadene for returfrakt, ekspedisjon og håndteringsavgiften, som for tiden er på 200 NOK.
ZOO.no og vår fraktleverandør er ansvarlig for at varene dine kommer til deg i best mulig tilstand. Det betyr at vi er ansvarlige for risikoen dersom produktet blir skadet eller forsvinner under transport.
Ved eventuelle transportskader skal det reklameres umiddelbart. Det er svært viktig ved en mottatt ordre at du inspiserer at pakken din ikke har blitt skadet under transport. Hvis du henter pakken din hos postkontoret, anbefaler vi at du melder fra om en transportskade til postkontoret og deretter kontakter vår kundeservice.
Send gjerne en e-post med bilde, ordrenummer og en kort beskrivelse av skaden, så får du svar på hvordan vi løser problemet.
Du er ansvarlig for at returen kommer til oss i sin helhet. Du bør ta vare på kvitteringen, slik at du kan bevise at varen er sendt tilbake til oss og følge returen av forsendelsen.
Pengene trekkes fra kontoen din samtidig som vi sender varen.
Kortet ditt kan bli avvist av flere grunner:
Feil med kortnummeret: Skriv inn kortnummeret på nytt.
Utløpt kredittkort: Hvis kortet ikke er utløpt, må du oppgi riktig dato.
Feil med sikkerhetskoden: Dobbeltsjekk koden, og skriv den inn på nytt.
Ja, om du velger Klarna som betalingsalternativ. For mer informasjon, se Klarnas hjemmeside klarna.com/no/kundeservice
Hvis du har fått feil pris/rabatt på en vare, vennligst kontakt vår kundeservice på telefon eller e-post, så hjelper vi deg. Ha gjerne ordrenummeret lett tilgjengelig. Du kan nå oss på telefon: 23 88 75 00 eller via e-post til kundservice@zoo.no
Når du velger Klarna som betalingsalternativ, kan du gå videre og velge å «dele opp» betalingen din, eller du kan velge Klarna Konto. For mer informasjon, se Klarnas hjemmeside klarna.com/no/kundeservice
Vennligst ta kontakt med Klarna eller besøk deres hjemmeside: klarna.com/no
Med Klarna-kontoen eller Klarna-appen kan du selv forlenge den siste betalingsdagen. Vi anbefaler at du alltid gjør dette når du returnerer en vare. Fakturaen vil bli justert når pakken returneres til oss.
Vennligst ta kontakt med Klarna eller besøk deres hjemmeside: klarna.com/no