Fri frakt over 599 kr Rask levering

Hjem / Kundeservice / Vanlige spørsmål

Vanlige spørsmål

Tilbyr dere produktrådgivning?

Hvis du trenger råd før kjøpet, kan du kontakte vår kundeservice på telefonnummer 08-280740 mellom 09-18 på hverdager eller send en e-post til: 23 88 75 00 kundeservice@zoo.no. 

Rapportere feil

Om du finner noe som er feil på hjemmesiden vår så er vi takknemlige om du kontakter oss på kundeservice@zoo.no, merk e-posten med ”feil på hjemmesiden” så skal vi forsøke å  ordne problemet så fort som mulig. 

Hvor skal jeg henvende meg for et sponsorsamarbeide?

Hvis du er interessert i et sponsorsamarbeide, kan du kontakte oss på kundservice@zoo.se og merke e-posten med sponsorforespørsel. 

Hva gjør jeg hvis jeg har en rabattkode?

Hvis du har en rabatt- / kampanjekode, kan du legge den til på slutten av bestillingen i kassen. Det er et spesifisert felt for kampanjekoden.

Hvor kan jeg få informasjon om kampanjer og rabatter?

Hold deg oppdatert via våre sosiale medier eller nyhetsbrev. Der presenteres tilbud og kampanjer, og der kan du dessuten ta del av morsomme konkurranser og VIP-tilbud. Facebook , Instagram .

Har dere noe bonussystem?

I dag har vi ikke et bonussystem, men vi jobber med å utvikle et. Hold utkikk!

Hvordan melder jeg meg på nyhetsbrevet?

Ved å registrere deg som kunde vil du automatisk motta ZOO.no sitt nyhetsbrev med siste nytt og fantastiske kampanjer.

Hvordan avmelder jeg nyhetsbrevet?

I nyhetsbrevet er det en lenke nederst der du kan velge å melde deg av. Du kan også kontakte vår kundeservice på kundeservice@zoo.no og gi oss beskjed om hvilke e-postadresser du vil avslutte abonnementet på.

Tilbyr dere smaksgaranti?

ZOO.no har full smaksgaranti på hundefôr og kattefôr. Hvis du ikke er fornøyd med fôret, returner posen i originalemballasje med minst 80% av innholdet til oss innen 30 dager etter mottak.

For å dra nytte av smaksgarantien må du kontakte kundeservice på kundservice@zoo.no

Du står selv for returfrakten. Vi aksepterer ikke smaksgarantier via postoppkrav.

Når du sender tilbake fôret, er det viktig at du legger ved kontaktinformasjonen din og beskriver at du ønsker å benytte deg av smaksgarantien. Send også gjerne med følgeseddelen som fulgte med forsendelsen din – for raskere håndtering.

Hvor lang er garantien?

Garantien er forskjellig avhengig av hvilket produkt du har kjøpt. For mer informasjon, se detaljert beskrivelse under hvert produkt. I henhold til forbrukerkjøpsloven har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Garantien dekker da kun fabrikasjonsfeil som har oppstått under produksjonen av produktet.

Hvordan reklamerer jeg en vare?

Du har 2 års reklamasjonsrett. Garantien dekker kun fabrikasjonsfeil, altså feil som har oppstått under produksjonen av produktet. Du som kunde bør kontakte vår kundeservice dersom du har mottatt en defekt vare så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. En reklamasjon som gjøres innen to måneder regnes for å være innen «rimelig tid». Ta kontakt med vår kundeservice på e-post: kundeservice@zoo.no.

Husk å ha ditt ordrenummer og navn lett tilgjengelig når du kontakter vår kundeservice, og beskriv feilen på produktet så detaljert som mulig. Deretter sender vi deg en returseddel. Vi dekker fraktkostnadene. Etter at vi har mottatt reklamasjonen, vil vi kontakte deg.

Produksjonsfeil må konstateres av ZOO.no eller vår underleverandør av produktet, hvorpå du får en gratis reparasjon, et nytt produkt eller pengene tilbake. Reklamasjonen gjelder ikke når vi ikke kan finne noen feil ved produktet, eller når kunden selv har forårsaket skaden som normal slitasje og håndteringsfeil.

Hvis du velger å sende pakken din tilbake til et utleveringssted, kan ikke ZOO.no hente den.

Jeg har mottatt en feil vare, hva skal jeg gjøre?

Hvis du har mottatt en feil vare, kontakt vår kundeservice på kundeservice@zoo.no

Hvor lenge kan jeg angre på kjøpet mitt?

ZOO.no følger Forbrukerkjøpsloven som gir deg rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine. Du har derfor opp til 14 dager på deg å sende returen tilbake til oss.

Hvordan returnerer jeg varene mine?

Kontakt oss så sender vi deg en returfraktseddel via e-post som du skriver ut og fester på pakken. Returen koster fra 69 NOK og leveres inn til nærmeste utleveringssted. Skriv en kommentar med årsaken til returen. For en returfraktseddel, vennligst ring eller send oss en e-post.

Som kunde er du ansvarlig for returfrakten, og vi aksepterer ikke retur via postoppkrav.

Hvis du velger å sende pakken din tilbake til et utleveringssted, kan ikke ZOO.no hente den.

Alle varer som sendes tilbake til oss må være i original tilstand og beholde alle etiketter og original forpakning. På beløpet som skal tilbakebetales, har ZOO.no rett til å trekke et beløp lik produktets verdiminsking i den grad at en slik verdiminsking skyldes at du som kunde har håndtert produktet i større grad enn det som er nødvendig for å avgjøre egenskapene eller funksjonen.

Hvor lang tid tar det å få refusjon ved en retur?

Fra vi mottar returen din, vil refusjonen normalt skje innen noen få arbeidsdager.

Hvordan legger jeg inn en bestilling?

For å legge inn en bestilling, gå inn på hjemmesiden vår og klikk «kjøp» på utvalgte produkter. Disse vil havne i «handlekurven». For å fullføre kjøpet, går du videre til «kassen». Her vil de valgte produktene være synlige. Deretter velger du ønsket betalings- og leveringsalternativ.

Kan jeg ringe inn en bestilling?

Hvis du har problemer med å legge inn bestillingen din, kan du kontakte vår kundeservice på kundeservice@zoo.no, så hjelper vi deg. Vi kan dessverre ikke legge inn bestillingen for deg, men vi kan selvfølgelig veilede deg gjennom kjøpet.

Hvordan kansellerer jeg bestillingen min?

Ta kontakt med vår kundeservice på e-post kundeservice@zoo.no, telefon: 23 88 75 00 dersom du ønsker å kansellere bestillingen din.

Hvordan endrer jeg bestillingen min?

Ta kontakt med vår kundeservice på kundeservice@zoo.no, så hjelper vi deg.

Til hvilke land leverer dere til?

ZOO.no levererer kun til norske adresser. ZOO.se levererer til Sverige og ZOO.fi levererer til Finland. 

Hvilke ulike leveringsalternativer har jeg?

For å se hvilke leveringsmuligheter som er tilgjengelig for deg, fyll inn informasjonen din i kassen. Deretter vil alternativene som er tilgjengelig for deg vises automatisk.

Jeg har ikke fått alt jeg bestilte, hva skal jeg gjøre?

Dersom du har mottatt en ufullstendig ordre, send oss en e-post til kundeservice@zoo.no

Hvordan vet jeg om bestillingen min har gått gjennom?

I forbindelse med kjøpet ditt vil du motta en ordrebekreftelse sendt til e-postadressen din.

Når kommer varene mine?

Når varene dine kommer, avhenger av hvilket leveringsalternativ du har valgt. For mer informasjon om de forskjellige alternativene, se zoo.no/leveranse.

Forutsatt at alle varene du har bestilt er på lageret, sender vi bestillingen din innen 1–3 arbeidsdager. Skulle noen av produktene ikke være på lageret, vil vi sende pakken din så snart varen er tilbake på lager.

Hva gjør jeg hvis leveransen min er forsinket?

Ved uforutsette forsinkelser som kan oppstå, kan leveringstidene bli forlenget.

Dette kan skje dersom det skulle oppstå en forsinkelse av leveransen din eller et problem som gjør det umulig for oss å gjennomføre bestillingen, f.eks. at vår leverandørs forpliktelse overfor oss ikke kan oppfylles. Da vil ZOO.no sin kundeservice varsle deg om dette via e-post. Dersom du ikke er fornøyd med den nye leveringsdatoen, har du som kunde alltid rett til å angre på kjøpet ved leveringsforsinkelser gjennom å kontakte oss via e-post: kundeservice@zoo.no.

Skulle det oppstå betydelige forsinkelser for enkelte varer i bestillingen, kan vi dele opp bestillingen din. Du betaler ingen ytterligere fraktavgift.

Kan jeg spore pakken min?

Når bestillingen din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en leveringsbekreftelse til e-postadressen din. Leveringsbekreftelsen inneholder en sporingslenke som du kan klikke på for å spore forsendelsen din.

Hvor lenge ligger pakken min hos postombudet?

Postombudet/utleveringsstedet har pakken din i 14 dager. 

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

Når det gjelder pakker som ikke hentes hos postkontoret eller utleveringsstedet, forbeholder vi oss retten til å belaste deg kostnadene for returfrakt, ekspedisjon og håndteringsavgiften, som for tiden er på 200 NOK.

Hva gjør jeg hvis jeg har mottatt en ødelagt forsendelse?

ZOO.no og vår fraktleverandør er ansvarlig for at varene dine kommer til deg i best mulig tilstand. Det betyr at vi er ansvarlige for risikoen dersom produktet blir skadet eller forsvinner under transport.

Ved eventuelle transportskader skal det reklameres umiddelbart. Det er svært viktig ved en mottatt ordre at du inspiserer at pakken din ikke har blitt skadet under transport. Hvis du henter pakken din hos postkontoret, anbefaler vi at du melder fra om en transportskade til postkontoret og deretter kontakter vår kundeservice.

Send gjerne en e-post med bilde, ordrenummer og en kort beskrivelse av skaden, så får du svar på hvordan vi løser problemet.

Du er ansvarlig for at returen kommer til oss i sin helhet. Du bør ta vare på kvitteringen, slik at du kan bevise at varen er sendt tilbake til oss og følge returen av forsendelsen.

Jeg betalte med kort, når trekkes pengene fra kontoen min?

Pengene trekkes fra kontoen din samtidig som vi sender varen.

Jeg kan ikke betale med kortet mitt?

Kortet ditt kan bli avvist av flere grunner:

Feil med kortnummeret: Skriv inn kortnummeret på nytt. 

Utløpt kredittkort: Hvis kortet ikke er utløpt, må du oppgi riktig dato. 

Feil med sikkerhetskoden: Dobbeltsjekk koden, og skriv den inn på nytt.

Kan jeg betale via faktura?

Ja, om du velger Klarna som betalingsalternativ. For mer informasjon, se Klarnas hjemmeside klarna.com/no/kundeservice

Hva gjør jeg hvis jeg har fått feil pris/rabatt på en vare?

Hvis du har fått feil pris/rabatt på en vare, vennligst kontakt vår kundeservice på telefon eller e-post, så hjelper vi deg. Ha gjerne ordrenummeret lett tilgjengelig. Du kan nå oss på telefon: 23 88 75 00 eller via e-post til kundservice@zoo.no

Kan jeg delbetale for varene mine?

Når du velger Klarna som betalingsalternativ, kan du gå videre og velge å «dele opp» betalingen din, eller du kan velge Klarna Konto. For mer informasjon, se Klarnas hjemmeside klarna.com/no/kundeservice

Jeg har mottatt en påminnelse, men har allerede betalt fakturaen. Hva skal jeg gjøre?

Vennligst ta kontakt med Klarna eller besøk deres hjemmeside: klarna.com/no

Jeg har fått en påminnelse på fakturaen min, men jeg har allerede sendt varen tilbake. Hva skal jeg gjøre?

Med Klarna-kontoen eller Klarna-appen kan du selv forlenge den siste betalingsdagen. Vi anbefaler at du alltid gjør dette når du returnerer en vare. Fakturaen vil bli justert når pakken returneres til oss.

Jeg har ikke mottatt fakturaen min?

Vennligst ta kontakt med Klarna eller besøk deres hjemmeside: klarna.com/no

Meld deg på vårt nyhetsbrev og vær først med å få de beste tilbudene!

Nyhetsbrev

Hva er du interessert i?

Kundeservice

23 88 75 00

Postboks 1681, Arbins Gate 2 (Ikke butikk),

0253 OsloNorge

kundeservice@zoo.no

2024 © ZOO.no

Velg land:  

Norge - NOK